Uppdraget - Hjälp Starshine hitta sin älskade Lisa! #2

Hej! Sista delen av uppdraget med att hitta Lisa! Så nu kör vi :D PS: Historien om Urträden hittar du HÄR! 
 
Allt började med att efter Linda hade berättat klart historien om Urträden...
Hon tyckte att jag skulle prata med Elizabeth om det här, jag höll med om det så jag red dit!
Jag skulle ladda min "stav" med Adieens kraft!
Efter det måste jag hämta Adieens tårar, från blomman.
Sen var det bara att rida vidare och berätta för Starshine.
Nu var det bara att vänta på natten...
Jag var trött, men jag visste att det här var viktigt. Så jag och Diamond kämade med att hålla oss vakna!
Jag hjälpte trädet med Adieens kraft, både med vatten och med ljus.
Jag fick reda på att trädet hade haft kontakt med Lisa tidigare.
Urträdet sköt upp massa krafter, men man märkte att denne var gammal och trött.
Jag begav mig mot Starshine!
Diamond fastnade i en fälla! Jag kollade mig snabbt omkring, där i buskaget såg jag en röd jacka...
När jag gick närmre såg jag att de inte bara ver en, utan,2,3...4!
När jag trodde hoppet var borta för alltid så hände...
LISA!!
Jag älskade att höra Lisas kaxiga och självsäkra röst! 
Jag och Lisa brast i gapskratt mitt i den här sitvationen. Vissa saker går verkligen inte att förhindra ;)
Efter det hjälpte Lisa Diamond att komma loss.
Vi avslutade det hela med ett druidmöte redan nästa dag :)
 
 
Phuu, hoppas ni har gillat att följa med mig och Starshines äventyr med att hitta Lisa. Nu är det bara Anne som fattas...
 

//Bella
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

starstableryttarnasextra.blogg.se

Hej! Följ min RIKTIGA blogg, starstableryttarna.blogg.se Detta är bara till "spoilers" i uppdrag mm :)

RSS 2.0